🔵Από το Εθνικό Απολυτήριο μέχρι την αναθεώρηση του άρθρου 16 και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Για ένα μέτωπο υπεράσπισης της δημόσιας παιδείας
| Φωτογραφία @ Παράρτημα Αχαΐας της ΠΕΣΕΚ |
Με επιτυχία έγινε πραγματοποιήθηκε το Σάββατο το βράδυ το Φεστιβάλ Νεολαίας από τα έντυπα περιοδικά της Μαθητικής Αντιπληροφόρησης και του Dazibao, με την ευθύνη του φοιτητικού Αριστερού Δικτύου Νεολαίας στην Πάτρα, με θέμα «Από το Εθνικό Απολυτήριο μέχρι την αναθεώρηση του άρθρου 16: Για ένα μέτωπο υπεράσπισης της δημόσιας παιδείας» και ομιλητές τους: Γιώργο Ντάφλο, εκπαιδευτικό, γραμματέα της ΕΛΜΕ Αχαΐας, Δημήτρη Νομικό, φοιτητή του Μαθηματικού και μέλος του Αριστερού Δικτύου Νεολαίας, Αναστάση Νεδελάκο, μαθητή του 13ου ΓΕΛ, και Παναγιώτη Μπουρδάλα, συνταξιούχο εκπαιδευτικό, επικεφαλής του Παραρτήματος Αχαΐας της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών (ΠΕΣΕΚ).
| Φωτογραφία @ Παράρτημα Αχαΐας της ΠΕΣΕΚ |
Το πρώτο μέρος είχε θέμα το ζήτημα της παιδείας, από το σχολείο έως και τα μεταπτυχιακά. Ο Αναστάσης Νεδελάκος, μαθητής του 13ου ΓΕΛ, έδωσε φέτος πανελλαδικές κι έβγαλε δέκα μέρες μετά, πρόσφατη εμπειρία, συναισθήματα, αλλά και βαθύτερες σκέψεις. Ο Γιώργος Ντάφλος, εκπαιδευτικός, μίλησε ως Γραμματέας της Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας κι έθεσε τις αλλαγές στην εκπαίδευση με κριτικό πνεύμα. Ο Γιώργος Ψ., ως ενεργός συνδικαλιστής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, έθεσε με ωραίο λόγο την πλαγιοκόπηση του Πανεπιστημίου από τον νεοφιλελευθερισμό και τη μετατροπή του σε χώρο διδάκτρων. Εξού και η συνεχής προσπάθεια κατάργησης του άρθρου 16, που συμβολίζει συνταγματικά το κοινωνικό κράτος στην εκπαίδευση.
| Φωτογραφία @ Παράρτημα Αχαΐας της ΠΕΣΕΚ |
Ο Παναγιώτης Μπουρδάλας, όπως σημειώνει ο ίδιος στο fb του Παραρτήματος Αχαΐας, «έδωσα ιστορική διάσταση στις αλλαγές στο δυτικό κόσμο και τα κινήματα άλλης λογικής. Παράλληλα έδωσα δύο παραδείγματα σύνδεσης των συνταξιοδοτικών ζητημάτων με το εργασιακό μέλλον της νεολαίας. Τέλος, έκλεισα με τον προωθούμενο ατομικό ανθρωπότυπο στον δυτικό κόσμο σε συνδυασμό με την ταξική διάσταση των νεοφιλελεύθερων αλλαγών. Έδειξα ότι η απάντηση γίνεται μέσω του συλλογικού ανθρώπου».
Την εκδήλωση έκλεισε ο Δημήτρης Νομικός, φοιτητής του Μαθηματικού και μέλος του Αριστερού Δικτύου Νεολαίας. Έγιναν και δύο ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις και η εκδήλωση συνεχίστηκε με live μουσική από νεανικά συγκροτήματα της Πάτρας.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου