Αλληλεγγύη από ΠΕΣΕΚ στην ΠΕΝΕΝ και τους απεργούς ναυτεργάτες των φορτηγών οχηματαγωγών πλοίων



Αλληλεγγύη στην ΠΕΝΕΝ και στους ναυτεργάτες των RO/RO πλοίων
που απεργούν για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας,
αυξήσεις και ασφάλεια στις «πυριτιδαποθήκες» των εφοπλιστών

Η Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών (ΠΕΣΕΚ) εκφράζει την αλληλεγγύη της στην Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και τους ναυτεργάτες των φορτηγών οχηματαγωγών πλοίων (RO/RO), που απεργούν την Πέμπτη 11 Δεκέμβρη 2025 διεκδικώντας την πλήρη ικανοποίηση σειράς δίκαιων αιτημάτων τους «με προοπτική κλικάκωσης».

Τα RO/RO  είναι δρομολογημένα και εξυπηρετούν βασικές ανάγκες των νησιών με εμπορεύματα. Μεταξύ άλλων μεταφέρουν και δεκάδες άκρως επικίνδυνα φορτία, όπως, για παράδειγμα, πετρέλαια-βενζίνη, υγραέριο, μπουκάλες οξυγόνου, χημικά, ούζα, τσίπουρα, χορτάρια και δεκάδες διάφορα άλλα επίσης άκρως επικίνδυνα φορτία. 

ΠΕΝΕΝ και ναυτεργάτες διεκδικούν:
-τον καθορισμό των οργανικών συνθέσεων στα RO/RO σύμφωνα με τις πραγματικές τους ανάγκες,
-την υπογραφή ΣΣΕ με βάση τα ισχύοντα στην ακτοπλοΐα,
-την ουσιαστική αναπροσαρμογή της έξτρα εργασίας έχμασης και απέχμασης των αυτοκινήτων, μαζί και των επικίνδυνων φορτίων,
-την καταβολή του επιδόματος επικινδυνότητας 15% που είναι κατοχυρωμένο εδώ και 50 χρόνια στα γκαζάδικα, και
-την καθιέρωση δύο ρεπό το μήνα (δύο 24ωρα εκτός πλοίου) για όλους τους μήνες του χρόνου στα πληρώματα της συγκεκριμένης κατηγορίας καραβιών.

Όπως καταγγέλλουν, στα περισσότερα πλοία δεν παρέχεται ρεπό όπως εθιμικά εφαρμόζεται στην Ακτοπλοία ενώ -και όταν τα πλοία έχουν διανυκτέρευση επειδή η προβλήτα των RO/RO στο Κερατσίνι δεν επαρκεί για την πρόσδεση των πλοίων, ένα πλοίο μια φορά την βδομάδα βγαίνει στην ράδα του Πειραιά έχοντας μέσα εγκλωβισμένο το πλήρωμα.

Να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη απεργία δεν πέφτει ως «κεραυνός εν αιθρία». Εδώ και δύο χρόνια, η ΠΕΝΕΝ έχει αναδείξει  τα προβλήματα στα συγκεκριμένα πλοία, τις «πυριτιδαποθήκες» των εφοπλιστών, όπως τα χαρακτηρίζει.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες της, παρά την προειδοποιητική απεργία που πραγματοποίησαν τον περασμένο Μάη, οι εφοπλιστές συσκέπτονται μέχρι σήμερα για να προτείνουν αυξήσεις «ψίχουλα». Είναι χαρακτηριστικό ότι τσεπώνουν μέχρι 3.000 ευρώ από τη μεταφορά κάθε βυτιοφόρου με καύσιμα και δίνουν στα πληρώματα καταστρώματος 2,35 ευρώ ανά όχημα!

Σε ό,τι αφορά την επάνδρωση και την οργανική σύνθεση των πλοίων αυτών, αν και έχουν διπλάσια από την επαίσχυντη επάνδρωση που προβλέπεται σύμφωνα με το τονάζ των πλοίων για τη φορτηγό ναυτιλία, ο υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, που το γνωρίζει άριστα, προκλητικά σιωπά και συνειδητά βάζει πλάτη στο να διαιωνίζεται η κατάσταση αυτή.

«Η ΠΕΝΕΝ είναι ανεπιθύμητη για την κυβέρνηση, δεν λύνουμε κανένα αίτημά της», έχει πει  ο υπουργός Νσυτιλίας, σύμφωνα τον πρόεδρο της Ένωσης Ναυτών, Αντώνης Νταλακογεώργος. Και αυτό τα εξηγεί όλα: δε θέλει Σωματεία που να διεκδικούν και να ενοχλούν τους κρατικοδίαιτους εφοπλιστές, τους φίλους του.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Ο αγώνας των ναυτών είναι δίκαιος. Έχει τη συμπαράσταση της ΠΕΣΕΚ, όλης της ναυτεργασίας και των εργαζομένων και στο τέλος θα είναι νικηφόρος, όπως  αυτός στα πλοία της Αδριατικής.

Η ευθύνη για τις συνέπειες που θα προκύψουν στη μεταφορά εμπορευμάτων στα νησιά βρίσκεται αποκλειστικά και μόνο στην κυβέρνηση της ΝΔ, τον Κικίλια και τους εφοπλιστές με τις 57 φοροαπαλλαγές. Να  την αναλάβουν!

Αθήνα, 10-11-25 

Για το Δ.Σ. της ΠΕΣΕΚ

Ο πρόεδρος
Γρηγόρης Καλομοίρης

Ο γενικός γραμματέας
Σταμάτης Νικολάου

 



 Για να κατεβάσετε την ανακοίνωση, εδώ.





Σχόλια