ΠΕΣΕΚ: Όλοι/ες στους δρόμους στις 28 Φλεβάρη, δύο χρόνια από το έγκλημα στα Τέμπη | Προσυγκέντρωση: Σύνταγμα, Όθωνος & Φιλελλήνων, 10.30πμ.
Η Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών (ΠΕΣΕΚ) συμμετέχει και καλεί στις παλλαϊκές και απεργιακές συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιηθούν σε όλη τη χώρα, την Παρασκευή 28 Φλεβάρη 2025, ημέρα κατά την οποία πραγματοποιείται 24ωρη γενική απεργία από τα συνδικάτα του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων από το έγκλημα στα Τέμπη. Την ημέρα αυτή, κι εμείς μαζί με όλο το λαό, θα σταθούμε και πάλι εμπράκτως δίπλα στο πλευρό του ανυποχώρητου και επίμονου Συλλόγου Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών και των μελών του, που επί δύο χρόνια αντιμετωπίζουν την προκλητική ατιμωρησία και την τρομακτική κρατική επιχείρηση συγκάλυψης για το χαμό των 57 δικών τους, κυρίως νέων, ανθρώπων στο έγκλημα των Τεμπών το 2023. Μια τραγωδία που ανέδειξε τα αποτελέσματα της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων και της «απελευθέρωσης των αγορών», ταυτόχρονα δε τη χειρότερη κυβέρνηση μετά τη μεταπολίτευση, που συγκαλύπτει, στοχοποιεί, παραπλανεί και απειλεί, όταν θίγονται η ίδια και τα συμφέροντα που εξυπηρετεί.
Η δυναμική των συλλαλητηρίων στις 26 Γενάρη και στις 7 Φλεβάρη, ανάδειξε τρία πράγματα: Πρώτον, τη λαϊκή αγανάκτηση για το έγκλημα στα Τέμπη, τη συγκάλυψη και την ατιμωρησία των ενόχων. Δεύτερον, τη συσσωρευμένη οργή κατά της κυβέρνησης της ΝΔ, που με την αντιλαϊκή πολιτική της θέτει τη ζωές μας στο ζύγι των κερδών του κεφαλαίου (νέα φοροεπίθεση στα εισοδήματα των συνταξιούχων και εργαζομένων, καταλήστευση λαϊκού εισοδήματος, κατάρρευση ΕΣΥ, εμπορευματοποίηση εκπαίδευσης, πλειστηριασμοί λαϊκής κατοικίας, ιδιωτικοποίηση δημόσιων οργανισμών και υπηρεσιών μέσω υποχρηματοδότησης και υποβάθμισης τους, καταστολή, επίθεση στα δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες, αύξηση των πολεμικών δαπανών και εμπλοκή στα τυχοδιωκτικά σχέδια των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ). Τρίτον, ως επακόλουθο των ανωτέρω, τη δίψα για το αυτονόητο: αξιοπρεπείς συντάξεις και μισθούς, ζωή και εργασία με δικαιώματα.
Δύο χρόνια μετά την ανάδειξη των εγκληματικών ελλείψεων στον βασικότερο άξονα συγκοινωνίας στη χώρα μας και οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι παραμένουν σε καθεστώς αχρηστίας και αποδιοργάνωσης, με τις απαραίτητες υποδομές και τα μέτρα ασφαλείας ακόμη και τώρα να αγνοούνται. Άλλωστε, όπως οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο καταγγέλλουν, οι οποίοι συνεχίζουν να αγωνίζονται κόντρα στις ελλείψεις, τη διαφθορά και τις απειλές, πρόκειται για το μοναδικό δίκτυο στην Ευρώπη χωρίς σύστημα τηλεδιοίκησης και δίχως συστήματα ασφαλείας που ακινητοποιούν τα τρένα σε περίπτωση εντοπισμού άλλου συρμού στην ίδια γραμμή, με ακραία υποστελέχωση, χωρίς συντήρηση, και με τους κινδύνους να παραμένουν στην «ημερήσια διάταξη» για εργαζόμενους και επιβατικό κοινό.
Δύο χρόνια μετά και δεν έχει αποδοθεί δικαιοσύνη. Αντιθέτως, από τις πρώτες μέρες κιόλας, η κυβέρνηση προσπαθεί συστηματικά να συγκαλύψει τις ευθύνες χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα, εξαφανίζοντας τα αποδεικτικά στοιχεία για το επικίνδυνο φορτίο και στοχοποιώντας τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο. Εσχάτως, δε, και σε κατάσταση πανικού μετά τη γενικευμένη λαϊκή αντίδραση, αποπειράται με τις ακροδεξιών καταβολών πτέρυγές της να απαξιώσει τον ανθρώπινο πόνο, να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη, να απειλήσει όλους όσοι αντιδρούν, για να επιβάλει σιωπητήριο μέχρι να αποφανθεί η «ανεξάρτητη» δικαιοσύνη, την ηγεσία της οποίας διορίζει η κυβέρνηση, καθιστώντας την μόνιμο υποχείριο - θεραπαινίδα της εκτελεστικής εξουσίας και υπηρέτη των αστικών συμφερόντων. Το εξαρτημένο και υποτελές δικαστικό σύστημα πρέπει να ξεριζωθεί και να αλλάξει βαθιά.
Όπως έδειξε η εμπειρία από άλλες χώρες, κατακερματισμένες εταιρείες, που καμώνονται πως συνεργάζονται, ενώ ανταγωνίζονται σκληρά η μια την άλλη για το μέγιστο δυνατό μερίδιο από τα κέρδη, είναι αδύνατον να φέρουν εις πέρας ένα τέτοιο κοινωνικό έργο. Αυτό το καταστροφικό έργο προωθεί ο νεοφιλελευθερισμός, η ΕΕ, ο ΟΟΣΑ, συνολικά ο σύγχρονος καπιταλισμός. Ωστόσο, η εποχή μας, περισσότερο από ποτέ, απαιτεί την εθνικοποίηση των μεταφορών και όλων των επιχειρήσεων που παράγουν και προσφέρουν κοινωνικά αγαθά, με σκοπό την κάλυψη των αναγκών μας και όχι το κέρδος.
Με αυτή την προοπτική, άμεσα, για να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι και για την ασφάλεια των μεταφορών, για να μη θρηνήσουμε άδικα και άλλους νεκρούς, απαιτούμε να εθνικοποιηθούν και να ενοποιηθούν οι σιδηρόδρομοι, με σκοπό ασφαλείς, σύγχρονες και οικονομικά προσιτές μεταφορές, χωρίς καμία αποζημίωση στην «Hellenic Train». Να θεσμοποιηθεί ο εργατικός έλεγχος των δημόσιων και ενοποιημένων σιδηροδρόμων και ο κοινωνικός δημοκρατικός έλεγχος. Γιατί αποδείχτηκε ότι οι εργαζόμενοι/ές τους είναι οι πρώτοι/ες που σκοτώνονται, πονούν αλλά κυρίως, γνωρίζουν το έργο που παράγεται. Εάν εισακούγονταν οι φωνές των συνδικάτων τους, δεν θα είχε συμβεί το έγκλημα.
Αθήνα, 24-02-25
Προσυγκέντρωση της ΠΕΣΕΚ: Όθωνος και Φιλελλήνων στο Σύνταγμα, ώρα 10.30πμ. |
Για το ΔΣ της ΠΕΣΕΚ
Ο πρόεδρος | Ο γενικός γραμματέας |
→ Για να κατεβάσετε το κάλεσμα, πατήστε εδώ.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου