AΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΜΑΣ
ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ
30ο ΕΤΗΣΙΟ ΤΑΚΤΙΚΟ
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΠΟΚΠ
(Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής
Πολιτικής)
19 & 20 ΙΟΥΝΙΟΥ
2014
Το ΔΣ της Ομοσπονδίας σας καλωσορίζει
στο 30ο Συνέδριό
της. Ένα Συνέδριο σημαντικό για την
Κοινωνική Ασφάλιση και τα Ασφαλιστικά Ταμεία.
Θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε την κατάσταση που
επικρατεί σήμερα στην Κοινωνική Ασφάλιση, τις πολιτικές που την δημιούργησαν,
τις πολιτικές που προωθούνται από την Κυβέρνηση και τις δικές μας προτάσεις για
το αύριο των Ασφαλιστικών Ταμείων και της Κοινωνικής Ασφάλισης………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Πρέπει να σταθούμε αναλυτικότερα στις ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ
ΣΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΟΠΥΥ
Μια συνοπτική καταγραφή της κατάστασης που επικρατεί στα Ασφαλιστικά
Ταμεία έχει ως εξής:
Οι
προϋπολογισμοί των Ταμείων για το 2014
προβλέπουν ελλείμματα της τάξης των 2
δις ευρώ και πάνω.
Δηλαδή ΙΚΑ……………...807,9 εκ
ΟΑΕΕ…………...462,7 εκ
ΟΓΑ……………..181,3 εκ
ΜΤΠΥ……………91,3 εκ
ΤΠΔΥ…………….66,2 εκ
(ΕΤΑΑ)ΤΣΑΥ…...39,5 εκ
ΕΤΕΑ…………..274,0 εκ
Αυτά τα
ελλείμματα δεν είχαν υπολογίσει την μείωση των εισφορών κατά 3,9% την περικοπή των κοινωνικών πόρων
ούτε την μείωση της κρατικής επιχορήγησης που βαίνει μειούμενη από χρονιά σε
χρονιά.
2012 → 13,443 δις
2013 → 11,540 δις
2014 →
9,848 δις
Ούτε φυσικά αποτιμούν τις οφειλόμενες συντάξεις
(κύριες-επικουρικές-εφάπαξ).
Ας
κοστολογήσουμε όμως και τις απώλειες των ΦΚΑ από όλους παράγοντες.
·
Έτσι
σήμερα η πραγματική ανεργία στο 27,2%
στερεί από το ασφαλιστικό σύστημα πάνω από 7
δις
·
Η
μείωση μισθών κατά 20 μονάδες καταγράφει απώλειες 3 δις
·
Η
εισφοροδιαφυγή, η αδήλωτη εργασία και οι ευέλικτες μορφές εργασίας αποτιμώνται
σε 8,5 δις
·
Η
μείωση εισφορών εργοδοτικών και εργαζομένων κατά 5% (1,1%+3,9%) κοστολογείται
για τα Ταμεία κοντά στο 1,3 δις
·
Η
περικοπή των κοινωνικών πόρων των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης έχει κόστος 1 δις - εδώ πρέπει να σημειώσουμε και
τα 12 δις απώλειες από το PSI.
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΟΝΤΑΣ
ΑΝΑ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΙΚΑ
Ο μεγαλύτερος φορέας κοινωνικής ασφάλισης της χώρας
κάνει αγώνα δρόμου για να εξασφαλίσει τα 880
εκ για τις συντάξεις κάθε μήνα.
Τα καταγεγραμμένα στοιχεία για τα έσοδα από το 2010 έως το 2013
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ σύνολο έτους

2011
831.013.890 11.027.040.499 ΜΕΙΩΣΗ
ΕΣΟΔΩΝ
2012
702.411.526 9.786.719.676 8,2%
2013
717.278.906 9.132.370.977
Σε μηνιαία βάση για το 2014
Η
καταγεγραμμένη μηνιαία πορεία των εσόδων για το Α΄ τετράμηνο του 2014 είναι:
ΜΗΝΑΣ ΕΤΟΣ ΠΟΣΟ ΜΕΤΑΒΟΛΗ

11.34%

-28,27%

3,10%
4ος 2014 711.790.377
Και
σε συνδυασμό με τις καθυστερούμενες εισφορές
2010 4.800.160.087
2013 8.051.879.072
(τα μισά είναι πλέον ανεπίδεκτα είσπραξης)
Εδώ
ενδεικτικά είναι αξιοσημείωτο να έχουμε
από ένα μήνα (το μήνα Φεβρουάριο) τι έδειξαν οι έλεγχοι στις επιχειρήσεις
Σε 2.164
επιχειρήσεις που ελέγχτηκαν, οι 862 είχαν
ανασφάλιστο προσωπικό δηλ το 39,83%
Οι
ελεγχθείσες επιχειρήσεις είχαν:
6.795 ασφαλισμένους εργαζόμενους

(698
αλλοδαπούς και ανασφάλιστων
891 ημεδαπούς) 24%
Στους
εργοδότες επιβλήθηκαν πρόστιμα 1.208.000
€ με ΠΕΠΑΕ
Τέλος πρέπει να καταγράψουμε και τη
μείωση της κρατικής επιχορήγησης προς τον Οργανισμό,
Το 2013
κρατική επιχορήγηση 3,3 δις
Το 2014
κρατική επιχορήγηση 2,7 δις δηλ 600 εκατ λιγότερα.
Εύκολα
βγαίνει το συμπέρασμα: Η
οικονομική κατάσταση του Οργανισμού βρίσκεται στο σημείο ΜΗΔΕΝ, όπου στην αρχή
κάθε μήνα δεν μπορεί κανείς να πει με ασφάλεια τι θα συμβεί στο τέλος του.
ΟΑΕΕ
Στο φορέα των ελευθέρων
επαγγελματιών σε σύνολο 750.000
ασφαλισμένων στις 31/12/2013 οι 370.000 ενεργοί ασφαλισμένοι δεν
πληρώνουν εισφορές με οφειλές κοντά στα 5,9
δις. Από τις επιχειρήσεις που
διέκοψαν τις εργασίες τους 196.000
ασφαλισμένοι διέκοψαν την ασφάλισή τους
στο Ταμείο αφήνοντας οφειλές 1,5 δις.
Ένας στους δύο ελεύθερους επαγγελματίες
δεν καταβάλει τις εισφορές του στον ΟΑΕΕ με αποτέλεσμα οι απλήρωτες
εισφορές στο Ταμείο να φτάνουν στα 7,4
δις.
Στον
ΟΑΕΕ το έλλειμμα αναμένεται να φτάσει το 2014 τα 720 εκατ € με δεδομένη τη μείωση των εσόδων από τις εισφορές που
έχει υπερβεί το 40%, σε αντιστοιχία
με το 2013 που το έλλειμμα ήταν 640 εκατ €.
Σοβαρό
πρόβλημα δημιουργείται στον ΟΑΕΕ και από την κατάργηση των κοινωνικών πόρων,
καθώς και από τις οφειλές προς τρίτους που ξεπερνούν τα 760 εκατ.
Έτσι
η πληρωμή των 265 εκατ. € το μήνα σε
συντάξεις από τον Σεπτέμβρη και μετά θα είναι ένας γρίφος.
ΕΤΕΑ
Το
Ταμείο που καλύπτει τόσο τον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα
έχοντας
2.300.000
ασφαλισμένους
και 1.062.000
συνταξιούχους
με
αναλογία ασφαλισμένων συνταξιούχων 2,1:1
και μέση καθαρή σύνταξη σήμερα 191,00 €
προ φόρων.
Εδώ
πρέπει να έχουμε ξεκάθαρο τόσο τους ασφαλισμένους όσο και τους συνταξιούχους
ανά τομέα και τη μέση σύνταξη, πριν την πρόταση του ΔΣ για μείωση 5,2%.
ΚΑΤΑΝΟΜΗ
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ανά ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΦΟΡΕΑ και ΜΕΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ανά ΦΟΡΕΑ
Ε
Τ Ε Α
|
|
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ
|
ΜΕΣΗ
ΣΥΝΤΑΞΗ
|
ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ
|
|
ΕΤΕΑΜ
|
702.808
|
177
|
1.350.000
|
πρώην
ΤΕΑΔΥ
|
ΤΕΑΔΥ
|
234.216
|
187
|
330.000
|
ΤΑΔΚΥ
|
238
|
49.300
|
||
ΤΕΑΠΟΚΑ
|
250
|
16.000
|
||
πρώην
ΤΑΥΤΕΚΩ
|
ΕΛΤΑ
|
73.446
|
139
|
7.500
|
ΔΕΗ
|
257
|
19.000
|
||
ΟΤΕ
|
207
|
12.000
|
||
ΕΡΤ-ΕΟΤ
|
331
|
1.350
|
||
ΕΤΒΑ
|
366
|
800
|
||
πρώην
ΤΕΑΙΤ
|
ΤΕΑΙΓΕ
|
50.892
|
237
|
5.000
|
ΤΕΑΠΟΖΟ
|
207
|
6.500
|
||
ΤΕΑΥΕΚ
|
243
|
290.000
|
||
ΤΕΑΥΝΤΠ
|
382
|
23.000
|
||
ΤΕΑΧ
|
189
|
6.300
|
||
|
ΕΤΑΤ
|
383
|
7.300
|
|
|
ΣΥΝΟΛΑ
|
1.061.362
|
191
|
2.124.500
|
Η ΜΕΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΙΝΑΙ
ΑΦΑΙΡΟΥΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ 4024/11,
4051/12, 4093/13 ΚΑΙ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ.
Εδώ να διευκρινίσουμε το
«ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ»: Είναι διαφορετικό να φορολογείται μόνο του το ποσό της επικουρικής
και άλλο να φορολογείται αθροιστικά με την κύρια σύνταξη.
Καθώς
επίσης και τις εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης όπως παρουσιάζονται στον
πίνακα:
ΕΚΡΕΜΕΙΣ
ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΡΩΗΝ ΤΑΜΕΙΑ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ
ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΩΝ
|
ΤΕΑΠΟΖΟ-ΤΕΑΕΙΓΕ
|
889
|
ΟΤΕ-ΕΛΤΑ-ΕΤΒΑ-ΕΛΕΜ
|
2.917
|
ΔΕΗ-ΕΡΤ
|
1.753
|
ΤΕΑΔΥ
|
38.807
|
ΤΕΑΠΟΚΑ
|
4.373
|
ΤΑΔΚΥ
|
4.851
|
ΤΕΑΥΕΚ
|
11.336
|
ΤΕΑΥΝΤΠ
|
738
|
ΤΕΑΧ
|
376
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
66.040
|
ΕΤΕΑΜ*
|
70.000
|
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ
|
136.040
|
Έχοντας
υπόψη μας τα καταγεγραμμένα οικονομικά στοιχεία όπως αυτά αναφέρθηκαν και
απεικονίστηκαν πρέπει να δούμε τι προβλέπει ο Ν. 4052/2012 και τι αλλαγές έρχονται.
Η
στόχευση του Ν. 4052/2012 δεν είναι
μόνο τα αποθεματικά των εντασσομένων πλεονασματικών ταμείων αλλά και μια σειρά
αλλαγών.
Καταργεί
το διανεμητικό σύστημα και δημιουργεί ένα καθαρά κεφαλαιοποιητικό σύστημα με
την δημιουργία ατομικών μερίδων ασφαλισμένων
1.
Καθορίζει το ποσό σύνταξης με
(α) δημογραφικά δεδομένα από επίσημους πίνακες θνησιμότητας
(β) εισάγει το πλασματικό ποσοστό επιστροφής που θα εφαρμόζεται στις συνολικά καταβληθείσες
εισφορές
(γ) πρωτοπορεί εισάγοντας την
επιλογή ή όχι της μεταβίβασης της
σύνταξης στα δικαιόδοχα μέλη κατά τη στιγμή της συνταξιοδότησης του
ασφαλισμένου.
(δ) προβλέπει συντελεστή βιωσιμότητας ο οποίος θα αναπροσαρμόζεται σε ετήσια βάση
στις νέες και στις ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις, μέσω ενός μηχανισμού
μειωμένης τιμαριθμικής αναπροσαρμογής,
ανάλογα με τις καταβαλλόμενες εισφορές.
(ε) επιβάλει μηδενικό έλλειμμα
Αν προκύψει έλλειμμα τότε δεν αποκλείεται
η αναπροσαρμογή της σύνταξης κάθε τρίμηνο με πρόταση της Εθνικής Αναλογιστικής
Αρχής. Αποκλειόμενης κάθε μεταφοράς
πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Βάση αυτών από 1η Ιουνίου του
2014 υπάρχει πρόταση από το ΔΣ του ΕΤΕΑ για μείωση των επικουρικών
συντάξεων κατά 5,2%.
Πρόταση
που μας βρίσκει κάθετα αντίθετους διότι από την ψήφιση του Ν.4052/2012 είχαμε
εκφράσει την κάθετη αντίθεσή μας στον νόμο αυτό.
Σε κάθε περίπτωση πάντως θεωρούμε ότι
η απόφαση του ΔΣ του ΕΤΕΑ δεν θα γίνει αποδεκτή ούτε από την αναλογιστική αρχή
ούτε από τον Υπουργό Εργασίας ως προς το ποσοστό της μείωσης 5%.
Οι δικές μας προβολές δείχνουν
μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις πάνω από 8%.
Ας δεχτούμε όμως τη μείωση 5% για να καταγράψουμε τις μειώσεις
στις επικουρικές συντάξεις από το 2011
έως και σήμερα:
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ
σε €
|
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕΤΑ 1-9-11
σε €
|
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ
1-11-2011
σε €
|
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ
1-1-2012
σε €
|
ΠΡΟΤΑΣΗ
ΜΕΙΩΣΗΣ 5%
1.7.2014
|
ΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
σε €
|
ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΙΩΣΗ
|
200
|
200
|
185
|
185
|
175,75
|
24,25
|
12,13
|
300
|
300
|
255
|
217
|
206,15
|
93,85
|
31,28
|
400
|
384
|
314
|
251
|
238,45
|
161,55
|
40,39
|
500
|
470
|
374
|
299
|
284,05
|
213,95
|
43,19
|
600
|
552
|
431
|
345
|
327,75
|
272,25
|
45,38
|
Πάντως
δεν πρέπει να μας διαφεύγει της προσοχής και η προηγούμενη πρόταση του ΔΣ του
ΕΤΕΑ για ΝΕΟ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΠΑΡΟΧΩΝ ΕΤΕΑ
που κι εδώ υπάρχουν σοβαρές ανατροπές για τους ασφαλισμένους:
ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΙ
ΧΡΟΝΟΙ
Δεν
προβλέπεται καμία αναγνώριση πλασματικών χρόνων μετά το 2014 (στρατός, τέκνα, ανεργία κλπ) εκτός των περιπτώσεων που
εκκρεμούν ή έχουν ήδη αναγνωριστεί.
ΣΥΝΤΑΞΗ
ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ
Οι
προϋποθέσεις για σύνταξη αναπηρίας βάζουν όριο τα 1500 και 600 την
τελευταία πενταετία, έτσι καταργούνται
το και μίας ημέρας εργατικό ατύχημα, ατύχημα εκτός εργασίας, με το νεαρό της ηλικίας και μια σειρά από δυνατότητες
λήψης αναπηρικής σύνταξης με λιγότερες ημέρες ασφάλισης.
ΣΥΝΤΑΞΗ
ΛΟΓΩ ΘΑΝΑΤΟΥ
-
Βάζει προϋπόθεση 600 την
τελευταία πενταετία αντί 500 που
ισχύει σήμερα
-
62ο έτος!
για τους επιζώντες συζύγους, καταργεί κάθε μικρότερο όριο
- Καταργεί την σύνταξη στα τέκνα που
σπουδάζουν έως το 24ο έτος
-
Μεταβιβάζεται η σύνταξη εφόσον έχει δηλωθεί
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
ΣΥΝΤΑΞΗΣ
- Εντελώς νέος υπολογισμός προς τα κάτω
- Σύνταξη θανάτου 50% στη σύζυγο του θανόντος από
70% που ισχύει σήμερα και έως
50% στα τέκνα
- Στη
σύνταξη αναπηρίας θα γίνεται
επανυπολογισμός σε κάθε παράταση με βάση το ποσό της σύνταξης που ελάμβανε.
-
Όσοι καθίστανται ανάπηροι από
εργατικό ατύχημα ή επαγγελματική νόσο
και δεν θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης θα παίρνουν πίσω τις εισφορές τους
άτοκες ως εφάπαξ και τελείωσαν, τους βγάζουν εκτός ασφάλισης;
-
Διαφοροποίηση σύνταξης ορφανών ανάλογα με την ηλικία τους.
ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ
ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΘΑΝΟΝΤΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥ μέχρι 31/12/2014
- Για τον/την σύζυγο το 40%
της καταβαλλόμενης σύνταξης και μετά το 62ο
έτος
-
Για τα τέκνα το 15% έως το 30% το ανώτερο αν υπάρχουν περισσότερα
και μέχρι το 18ο έτος της ηλικίας
Αναστέλλεται
η σύνταξη σε όποιον ουσιαστικά ξαναεργαστεί ως ασφαλιστέο πρόσωπο και γίνεται
επανυπολογισμός στην νέα αίτηση με βάση την σύνταξη που έπαιρνε, δηλ θα μειωθεί ακόμα περισσότερο η νέα σύνταξη .
Τόσο
η προτεινόμενη μείωση 5,2% όσο και ο
προτεινόμενος κανονισμός παροχών πιστεύουμε ότι δεν θα γίνουν αποδεκτά ούτε από
την Αναλογιστική Αρχή ούτε από τον Υπουργό Εργασίας διότι είναι εκτός
εξουσιοδότησης του μνημονιακού νόμου 4052/12.
ΕΦΑΠΑΞ
ΤΠΔΥ
ΤΑΠΙΤ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΤΑΜΕΙΟ
ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (ΤΠΔΥ)
Ταμείο
απώλειας κόπων και προσδοκιών μιας ζωής
Οι
δικαιούχοι εφάπαξ μέχρι και 31/8/2013 ξέρουν τι έχασαν από τις
μειώσεις και τι θα εισπράξουν
/ΕΤΗ
|
ΧΩΡΙΣ
ΜΕΙΩΣΗ
|
ΜΕΙΩΣΗ 15%
Ν.3986/2011
|
ΤΕΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΜΕΙΩΣΕΙΣ
|
|
35 έτη ΠΕ
|
63.277,65
|
53.786,00
|
41.592,71
|
39.926,38
|
35 έτη ΤΕ
|
60.584,36
|
51.496,71
|
39.822,41
|
38.214,00
|
35 έτη ΔΕ
|
54.324,96
|
46.176,22
|
35.708,07
|
34.220,62
|
35 έτη ΥΕ
|
46.986,12
|
39.938,20
|
30.884,21
|
29.603,42
|
25 έτη ΠΕ
|
39.897,28
|
33.912,69
|
26.224,68
|
25.184,73
|
25 έτη ΤΕ
|
38.216,24
|
32.483,80
|
25.119,72
|
24.118,93
|
25 έτη ΔΕ
|
34.284,24
|
29.141,60
|
22.535,20
|
21.603,49
|
29.691,11
|
25.239,99
|
19.518,08
|
18.715,83
|
|
|
Αποχωρήσαντες από το Δημόσιο
έως 31/12/2009
|
Αποχωρήσαντες
1/1/2010 μέχρι και 31/7/2010
|
Αποχωρήσαντες
1/8/2010 μέχρι και 31/12/2010
|
Αποχωρήσαντες
1/1/2011 έως και 31/8/2013
|
Για
δε τους υπόλοιπους (μετά την 1-9-2013)
με βάση το Ν.4093/12 και την
εφαρμογή του μαθηματικού τύπου, τα πράγματα περιπλέκονται και τα αποτελέσματα είναι άγνωστα.
Ακόμα
δεν έχουμε τη λύση του γρίφου που λέγεται μαθηματικός τύπος ώστε να εκτιμήσουμε το ποσοστό της μείωσης .
Σε
κάθε περίπτωση πάντως λόγω παραμέτρων οι μειώσεις προμηνύονται αρκετά μεγάλες με
το εφάπαξ να διαμορφώνεται σε επιστροφή των εισφορών που έχουν πληρωθεί, και θα
έχουμε και το παράδοξο, εργαζόμενοι με τα ίδια χρόνια ασφάλισης και τις ίδιες
εισφορές, θα έχουν διαφορετικό εφάπαξ ανάλογα με το έτος εξόδου.
Σήμερα πάντως σε αναμονή βρίσκονται
38.000 δικαιούχοι με προϋπολογιζόμενο ποσό που θα χρειαστεί περίπου 1,071 δις.
Το
Ταμείο θα είναι σε θέση να πληρώσει περίπου 400 εκατ έως το τέλος του 2014
σε δικαιούχους εφάπαξ.
ΤΑΜΕΙΟ
ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ (ΤΑΠΙΤ)
Κι
εδώ πρέπει να δούμε κάποια στοιχεία:
|
ΕΚΚΡΕΜΌΤΗΤΕΣ
|
Μ.Ο.
ΒΟΗΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΑΝΑΜΟΝΗ
|
ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΟΙ
|
3.730
|
18.500
|
1,5 χρόνος
|
ΜΕΤΑΛΕΡΓΑΤΕΣ
|
3.360
|
12.000
|
1,5 χρόνος
|
ΟΛΘ
|
45
|
63.700
|
2 χρόνια
|
ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΟΙ
|
-
|
3.800
|
2,5 μήνες
|
ΤΣΙΜΕΝΤΩΝ
|
-
|
3.000
|
-
|
ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ
|
18
|
100.000
|
12 μήνες
|
ΟΥΘ
|
33
|
70.000
|
-
|
ΟΛΠ
ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
|
61
|
41.000
|
14 μήνες
|
Σημειώνουμε
ότι:
1. Στους
εργατοϋπαλλήλους η αναμονή είναι σχετική διότι περιμένουν 2-4 χρόνια στην επικουρική (απαραίτητη η πράξη συνταξιοδότησης)
2. Οι
33 αιτήσεις του ΟΥΘ θα ικανοποιηθούν
σε βάθος 10ετίας διότι ο Τομέας δεν
έχει καθόλου ρευστό (ό,τι εισπράττει πληρώνει) περίπου 3 εφάπαξ το χρόνο
3. Όσα
αναφέρθηκαν για το νέο υπολογισμό του εφάπαξ για το ΤΠΔΥ και βάση του Ν.4093/12 ισχύουν και για το ΤΑΠΙΤ
καθώς και εδώ βρισκόμαστε σε αναμονή της λύσης του μαθηματικού τύπου.
ΟΓΑ
Με 625.621 ασφαλισμένους και 3.159
επιχειρήσεις
Χωρίς καθυστερούμενες
οφειλές
|
426.908
|
68,2%
|
459
|
14,5%
|
Με καθυστερούμενες
οφειλές
|
183.153
|
29,3%
|
2.480
|
78,6%
|
Σε ρύθμιση
|
15.560
|
2,5%
|
220
|
6,9%
|
Αιτήσεις για ένταξη
σε ρύθμιση
|
26.754
|
|
45
|
|
ü από
τους οφειλέτες έχουν σταλεί στο ΚΕΑΟ 25.566
περιπτώσεις με οφειλές 187.634.733 €
ü και
από επιχειρήσεις 392 οφειλέτες με
οφειλές 9.507.154 €
Ο ΟΓΑ έχει 743.892
συνταξιούχους, που κατανέμονται σε:
574.199
συντάξεις γήρατος
104.115
αναπηρίας
28.885 ανασφάλιστου
υπερήλικα
693 με επίδομα παραπληγίας – τετραπληγίας
Το ετήσιο κόστος για τον Οργανισμό
ανέρχεται σε 3.987.677.482 €
Τέλος να επισημάνουμε ότι ο
Οργανισμός έχει καταβάλει και 575 εκατ
για οικογενειακά επιδόματα.
ΕΟΠΥΥ
Με το Ν.
3918/2011 συστάθηκε ο Εθνικός Οργανισμός Παροχών Υγείας (ΕΟΠΥΥ).
Με το Ν. 4051/2012 το ποσοστό της κρατικής
επιχορήγησης από 0,6% του ΑΕΠ
μειώθηκε στο 0,4%, δηλαδή μείωση της
επιχορήγησης κατά 500.000.000 €.
Και πριν κοπάσουν οι τυμπανοκρουσίες για τον μεγάλο
φορέα των 9,5 εκατομμυρίων
ασφαλισμένων, με νέα «υγειονομική μεταρρύθμιση» (Ν. 4238/2014 - Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας Π.Ε.Δ.Υ., αλλαγή
σκοπού Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και λοιπές διατάξεις)
δημιούργησαν το ΠΕΔΥ, στο οποίο μεταφέρθηκαν και εντάχθηκαν οι Μονάδες Υγείας
του ΕΟΠΥΥ στην οργανωτική δομή των Δ.Υ.Πε. ως αποκεντρωμένες μονάδες τους.
Ταυτόχρονα άλλαξαν και τον
σκοπό του ΕΟΠΥΥ αποκλειστικά σε αγοραστή
υπηρεσιών υγείας, συρρικνώνοντας δραματικά τις οργανικές μονάδες του (σε
ποσοστό πάνω από 50%).
Για να μην έχει κανείς αμφιβολίες για την παντελή
έλλειψη σχεδιασμού του Υπουργείου Υγείας σημειώνουμε ότι ήδη από 11/10/2013 έχει ανατεθεί στην Task Force το έργο «Μηχανισμός Υποστήριξης για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ)
και τον ΕΟΠΥΥ» ύψους 4,5
εκατομμυρίων ευρώ και διάρκειας δύο ετών.
Επίσης η γερμανική εταιρεία GIZ (η οποία παρέχει συμβουλές και αναλαμβάνει διοικητικούς ρόλους κυρίως σε
χώρες του τρίτου κόσμου για λογαριασμό της γερμανικής κυβέρνησης) υπέγραψε
πρόσφατα σύμβαση συνεργασίας με το Υπουργείο Υγείας αξίας 9.890.504 €, με βασικό αντικείμενο την διοικητική υποστήριξη, την
παροχή συμβουλών και εκπόνηση μελετών που αφορούν τον ΕΟΠΥΥ και την ΠΦΥ
(πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας)
Παράλληλα έχουν συσταθεί πλήθος επιτροπών και ομάδων
εργασίας με τα ίδια αντικείμενα. Στην μνημονιακή Ελλάδα, πριν ολοκληρωθούν οι
μελέτες, το Υπουργείο Υγείας έσπευσε να διαλύσει δομές της ΠΦΥ (με 7.871 διαθεσιμότητες ιατρικού,
υγειονομικού και διοικητικού προσωπικού) και να στερήσει αναγκαίες για την
υγεία όλου του ελληνικού λαού δωρεάν υπηρεσίες, με πρόσχημα την εξοικονόμηση
πόρων.
Δεν υπάρχουν πόροι για την παροχή υγειονομικών
υπηρεσιών στον
ελληνικό λαό, υπάρχει όμως πακτωλός χρημάτων που διαχέεται στις μεγάλες
ιδιωτικές εταιρείες για έργα αμφίβολης αποτελεσματικότητας και αναγκαιότητας.
Τα έσοδα του Οργανισμού έχουν
διαμορφωθεί ως εξής:
|
2012
|
2013
|
2014
|
ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΑΣΦ/ΝΩΝ
|
3.058.664.750 €
|
3.781.973.913 €
|
(έως 30/4/14)*
1.146.348.708 €
|
ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ
|
1.023.000.000 €
|
1.008.000.000 €
|
(έως 30/4/14)*
258.000.000 €*
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
4.081.664.750 €
|
4.789.913.973 €
|
1.404.348.708
|
Η συνολική κρατική επιχορήγηση του έτους 2014
ανέρχεται στο ποσό των 774.000.000 € (μειωμένο
κατά 234.000.000 από πέρυσι). Σημειωτέον ότι με έγγραφο του ΓΛΚ,
το οποίο δεν έχει ανακληθεί μέχρι σήμερα, το ποσό της κρατικής επιχορήγησης θα περικοπεί περαιτέρω κατά 165.000.000 €.
Μεγάλο πρόβλημα αποτελούν οι οφειλές των φορέων που
δεν έχουν αποδοθεί στον ΕΟΠΥΥ και οι οποίες είναι:
|
2012
|
2013
|
2014
|
ΣΥΝΟΛΟ ΟΦΕΙΛΩΝ
|
ΙΚΑ ΕΤΑΜ
|
85.997.103 €
|
134.928.336 €
|
-43.858.895 €
|
177.066.544 €
|
ΟΑΕΕ
|
|
35.978.530 €
|
91.228.142 €
|
127.206.672 €
|
ΕΤΑΑ
|
|
83.883.401,93 €
|
33.341.708 €
|
117.225.109,93 €
|
ΓΕΝ. ΣΥΝΟΛΟ
|
421.498.326 €
|
Οι λοιπές απαιτήσεις που δεν έχουν αποδοθεί
από τους φορείς στον ΕΟΠΥΥ ανέρχονται στο ποσό των 150.190.098 €
Συνολικά οι
οφειλές των φορέων ανέρχονται στο ποσό των 571.688.424 €.
Ο ΕΟΠΥΥ κινδυνεύει να βρεθεί σε αδυναμία αποπληρωμής
των υποχρεώσεών του, οι οποίες μέχρι και τον 4ο/2014 διαμορφώνονται
ως εξής:
Προς ιδιώτες παρόχους
|
2.738.685.166
€
|
Προς ασφαλισμένους
|
>100.000.000 €
|
Προς φορείς γενικής κυβέρνησης (νοσοκομεία κ.λ.π.)
|
4.900.597.884 €
(Ένα μέρος των οφειλών θα
διαγραφεί με υπουργική απόφαση)
|
ΣΥΝΟΛΟ ΟΦΕΙΛΩΝ
|
7.739.283.050 €
|
Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό οικονομικό πλαίσιο και για
λόγους «διασφάλισης του δημόσιου συμφέροντος και εύρυθμης λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ
με το άρθρο 100 του Ν. 4172/13 θεσμοθετήθηκε ότι δύναται ο ΕΟΠΥΥ να αναθέτει σε
ιδιωτικούς ελεγκτικούς φορείς τον έλεγχο και την εκκαθάριση των λογαριασμών των
παρόχων.
Έχουν επιλεγεί πέντε
κοινοπραξίες εταιρειών, στις οποίες έχει παραχωρηθεί δωρεάν δημόσιο κτίριο στην
Πεύκη (έχει περιέλθει στον ΕΟΠΥΥ από το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) στο οποίο συστεγάζονται, τα
δε λειτουργικά του έξοδα βαρύνουν τον ΕΟΠΥΥ. Το ποσό που θα μοιραστούν οι επιλεγείσες
κοινοπραξίες υπολογίζεται πάνω από 50.000.000
€.
Παρόλο που έχει συνδράμει ο Οργανισμός τα μέγιστα για
να διευκολύνει το έργο τους και να τους μεταφέρει την τεχνογνωσία, μέχρι σήμερα
δεν έχουν παραδώσει κανένα αποτέλεσμα.
Πέρα από τα προβλήματα που αναδείξαμε είναι λογικό και πρέπει να
δούμε και τις εκκρεμότητες των ΦΚΑ δηλαδή τις καθυστερήσεις στην απονομή
συντάξεων.
ΤΑΜΕΙΟ
|
ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ/ΕΦΑΠΑΞ
|
ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ
|
||
ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ
|
ΜΕ ΔΙΑΔΟΧΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
|
|||
ΙΚΑ
|
|
86.000 κύριες
|
12 μήνες
|
18 έως 24 μήνες
|
70.000 επικουρ
|
||||
ΟΑΕΕ
|
30.000
(8.000 προσωρινές)
|
12 μήνες
|
18 μήνες
|
|
ΟΓΑ
|
50.000
|
12 μήνες
|
24 μήνες
|
|
ΤΠΔΥ
|
38.020
|
24 μήνες
|
||
ΔΗΜΟΣΙΟ
|
27.000
|
12 μήνες
|
24 μήνες
|
|
ΕΤΕΑ
|
66.040
|
2 έτη
|
5 έτη
|
|
ΕΤΑΑ
|
7.200
|
14 – 16 μήνες
|
||
ΤΑΠΙΤ
|
7.247
|
16 μήνες
|
Με δεδομένα την ΜΕΣΗ ΚΥΡΙΑ, την ΜΕΣΗ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ, το
ΜΕΣΟ ΕΦΑΠΑΞ και τις ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ συντάξεις, το Ασφαλιστικό σύστημα σήμερα οφείλει
προς τους έχοντες υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης
ΚΥΡΙΑ 1,700 δις
ετησίως
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ 450 εκατ. ετησίως
ΕΦΑΠΑΞ 1,000
δις ετησίως
Αφού είδαμε συνοπτικά στους ΦΚΑ
πρέπει να δούμε τι πληρώνει το σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης σε ποιους πληρώνει
από ποιους εξυπηρετείται και βασικά τι οφείλει.
ΕΙΔΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ
|
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ
|
ΠΟΣΟ
|
ΜΕΣΟΣ
ΟΡΟΣ
|
ΚΥΡΙΕΣ
|
2.893.370
|
2.035.348.099
|
704 €
|
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ
|
1.576.501
|
277.779.757
|
176 €
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
4.469.871
|
2.313.163.856
|
880 €
|
Για να υπάρχει σαφήνεια ως προς τον
Μ.Ο. πρέπει να έχουμε και την κατηγορία των συνταξιούχων διότι υπάρχουν αρκετές
αποκλίσεις.
ΕΙΔΟΣ
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ
|
ΜΗΝΙΑΙΟ
ΚΟΣΤΟΣ
|
Μ.Ο.
|
ΓΗΡΑΤΟΣ
|
1.990.713
|
1.880.145.069
|
944,46
|
ΘΑΝΑΤΟΥ
|
402.463
|
275.758.541
|
685,24
|
ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ
|
232.697
|
144.992.735
|
623,10
|
ΟΓΑ(ΑΝΑΣΦΑΛ.
ΥΠΕΡΗΛΙΚΕΣ
|
31.107
|
11.195.444
|
359,90
|
ΧΩΡΙΣ ΕΙΔΙΚΗ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
|
1.342
|
1.045.067
|
778,74
|
|
2.658.322
|
2.313.163.856
|
870,16
|
Καθώς και οι συντάξεις ανά εύρος
ποσού.
ΚΥΡΙΕΣ
|
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ
|
||||
ΕΥΡΟΣ
ΠΟΣΟΥ
|
ΠΛΗΘΟΣ
|
ΠΟΣΟΣΤΟ
|
ΕΥΡΟΣ
ΠΟΣΟΥ
|
ΠΛΗΘΟΣ
|
ΠΟΣΟΣΤΟ
|
0-500
|
1.053.710
|
36,42%
|
0-500
|
1.565.327
|
99,29%
|
500-1.000
|
1.158.224
|
40,03%
|
500-1.000
|
10.798
|
0,68%
|
1.000-1.500
|
597.040
|
20,63%
|
1.000-1.500
|
346
|
0,02%
|
1.500-2.000
|
81.773
|
2,83%
|
1.500-2.000
|
28
|
0,01%
|
2.000
κ ανω
|
2.623
|
0,09%
|
2.000
κ ανω
|
2
|
0,00%
|
|
2.893.370
|
|
|
1.576.501
|
|
Διαπιστώνουμε ότι στις κύριες συντάξεις προκύπτει
το 76,5% να είναι κάτω από 1.000,00 € και στις επικουρικές το 99% πολύ κάτω από τα 500,00 € περίπου στα 190,00 €
Με βάση τα στοιχεία που παραθέτουμε, η κατάσταση που
επικρατεί είναι οργανωτικό, λειτουργικό χάος και κατάρρευση.
Η Κυβέρνηση ακολουθώντας κατά γράμμα τις επιταγές
των δανειστών.
Περικόπτει τα οργανογράμματα των Ταμείων χωρίς καμία
μελέτη κατά 45% Μ.Ο.
Βγάζει 558 εργαζόμενους στη διαθεσιμότητα
στερώντας έμπειρο προσωπικό από τα Ταμεία.
Στον ΠΙΝΑΚΑ που παραθέτουμε με την στελέχωση των
ΦΚΑ, φαίνεται η αποστελέχωση των ΦΚΑ.
ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΦΚΑ
|
ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΕΣ
2010
|
ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΕΣ
2011
|
ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΕΣ
2012
|
ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΕΣ
2013
|
ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΕΣ
2014
|
|||
ΤΑΠΙΤ
|
153
|
147
|
139
|
129
|
127
|
|||
ΟΓΑ
|
629
|
552
|
475
|
474
|
510
|
|||
ΕΤΑΠ-ΜΜΕ
|
98
|
92
|
78
|
77
|
75
|
|||
|
||||||||
Ο
Α
Ε
Ε
|
ΜΟΝ
|
1372
|
1176
|
1024
|
836
|
1690
|
||
ΙΔΑΧ
|
1281
|
1276
|
1224
|
1079
|
||||
ΣΥΜΒ
|
305
|
225
|
249
|
232
|
0
|
|||
ΣΥΝΟΛΟ
|
2958
|
2677
|
2497
|
2147
|
1690
|
|||
|
||||||||
ΕΤΕΑ
|
488
|
450
|
438
|
431
|
386
|
|||
|
||||||||
ΟΠΑΔ
|
735
|
224
|
212
|
216
|
Στο
ΙΚΑ
|
|||
ΤΠΔΥ
|
79
|
74
|
69
|
95
|
99
|
|||
ΤΑΥΤΕΚΩ
|
333
|
316
|
289
|
52
|
39
|
|||
ΕΤΑΑ
|
712
|
708
|
650
|
640
|
610
|
|||
|
||||||||
ΕΟΠΥΥ
|
|
1390
|
1376
|
1413
|
||||
ΙΚΑ
|
9229
|
|
|
5930
|
5687
|
|||
Με αυτή την εικόνα τα Ασφαλιστικά Ταμεία καλούνται να
εφαρμόσουν ένα αντισυνταγματικό και παγκοσμίως ανεφάρμοστο νόμο για να
αξιολογήσουν το προσωπικό τους, βγάζοντας το 15% ανίκανο το 60%
μέτριο και το 25% άριστο.
Η Κυβέρνηση
πιστή στο έργο που έχει αναλάβει και δεν είναι άλλο από την φτωχοποίηση του
ελληνικού λαού, αποδεικνύει κάθε μέρα ότι κάνει όσα επιτάσσουν οι δανειστές, εν
προκειμένω να διαλύσουν τα Ασφαλιστικά Ταμεία και να ανοίξουν πόρτες και
παράθυρα στην Ιδιωτική Ασφάλιση.
Δεν είναι τυχαίο ότι τοποθέτησαν Επίτροπο στο
Υπ. Εργασίας για να παρακολουθεί:
ü Τις
μνημονιακές υποχρεώσεις και τη χρονική τους εφαρμογή
ü την
διαδικασία κατάργησης των επικουρικών συντάξεων,
ü την
διαδικασία μείωσης της κρατικής επιχορήγησης,
ü την
διαδικασία εφαρμογής της βασικής σύνταξης των 360 €,
ü την
διαδικασία μείωσης των εισφορών και την κατάργηση των πόρων,
ü την
διαδικασία ενοποίησης των ΦΚΑ.
Η κυβέρνηση τον
ονομάζει εμπειρογνώμονα, οι εργαζόμενοι τον λένε στρατιωτικό επίτροπο.
Επίσης δεν είναι
τυχαία η τοποθέτηση ακόμα δυο υφυπουργών στο Υπ. Εργασίας για να φέρουν εις
πέρας την υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων.
Σε κάθε
περίπτωση πάντως είναι τραγικό ένα διαχρονικά εναλλασσόμενο σύστημα εξουσίας
που διέλυσε την κοινωνική ασφάλιση και την κοινωνική πρόνοια που δημιούργησε
τις αιτίες του οικονομικού προβλήματος των Ταμείων, να εμφανίζεται σήμερα ως
από μηχανής θεός για να λύσει τα προβλήματα, μονομερώς, σε βάρος του
εργαζόμενου, του ασφαλισμένου, του συνταξιούχου, του άνεργου.
Για μια ακόμα
φορά πρέπει να αναφέρουμε τις αιτίες του οικονομικού προβλήματος των Ταμείων:
ü Η ασυνέπεια του κράτους στις
υποχρεώσεις του για την
οποία δεν γίνεται καμία αναφορά. Η συνταγματική επιταγή ότι το κράτος εγγυάται
τις συντάξεις των 360 € δεν αρκεί.
ü Η εισφοροδιαφυγή. Πάντα
υπήρχε τώρα όμως είναι ανεξέλεγκτη λόγω και της οικονομικής κατάστασης που
επικρατεί και δεν φαίνεται να υπάρχει πολιτική βούληση για την πάταξή της.
ü Η οικονομική αφαίμαξη των Ταμείων όλα τα χρόνια ύπαρξης του ασφαλιστικού
συστήματος από τις άτοκες
καταθέσεις, από το χρηματιστήριο,
από τα δομημένα-τοξικά
ομόλογα και με αποκορύφωμα
από το PSI.
ü Ανεργία – ελαστικές μορφές εργασίας –
αδήλωτη εργασία
ü Η
εισοδηματική πολιτική (μείωση
μισθών – κατάργηση ΔΧ-ΔΠ-ΕΑ)
ü Η
ανάληψη πραγματικού κόστους από προγράμματα εθελουσίας εξόδου που έγιναν ερήμην
των Ταμείων
ü Το
κλίμα ανασφάλειας στους εργαζομένους που αποχώρησαν ή αποχωρούν από τις
εργασίες τους.
Όλα τα μέτρα και οι πολιτικές που εφαρμόζονται
κινούνται έξω από το πρόβλημα και το οξύνουν ακόμη περισσότερο.
Όλες οι πολιτικές που εφαρμόζονται και τα
μέτρα που παίρνονται τα τελευταία χρόνια δείχνουν ότι το τελευταίο που μας
απασχολεί σε τούτη τη χώρα είναι η βιωσιμότητα των Ασφαλιστικών Ταμείων και η
αξιοπρέπεια των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων.
Η κατάσταση που περιγράψαμε είναι πράγματι
ανησυχητική δεν είναι όμως μονόδρομος.
Υπάρχουν
λύσεις και επιλογές που μπορούν να αντιστρέψουν αυτή την πορεία και να
ξαναβάλουν τα Ταμεία σε βιώσιμη οικονομικά πορεία και αποτελεσματική
λειτουργία.
Πιστεύουμε ότι, με βάση τα νέα δεδομένα που
διαμορφώνονται, εξαιτίας και των δραματικών επιπτώσεων από την οικονομική κρίση
αλλά και της πολιτικής που εφαρμόζεται, πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στους
παρακάτω τομείς:
·
Να υπάρξει άμεσα ένας συνολικός σχεδιασμός και
αναδιοργάνωση των υπηρεσιών των Ταμείων, για να μπορέσουν αυτά να ανταποκριθούν και στις αυξημένες ανάγκες
αλλά και να βελτιώσουν την καθημερινότητα του πολίτη. Σε διαφορετική περίπτωση
όσοι στόχοι και αν τεθούν, είναι βέβαιο ότι δεν θα επιτευχθούν. Με ενοποιήσεις
και Ταμεία-γίγαντες δεν λύνεται το πρόβλημα, το έδειξαν και οι προηγούμενες
ενοποιήσεις.
·
Να υπάρξει οργανωμένη παρέμβαση με ανασύνταξη
και ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών με στόχο τον περιορισμό της εισφοροδιαφυγής
και την καταπολέμηση της ανασφάλιστης
εργασίας.
·
Ένα σταθερό σύστημα ρύθμισης οφειλών στα
Ταμεία.
·
Να γίνει ορθολογική αξιοποίηση της ακίνητης
περιουσίας των Ταμείων (τα ακίνητα σήμερα ρημάζουν)
·
Να αποκατασταθούν οι απώλειες των Ταμείων από
το κούρεμα (PSI)
αντίστοιχα με την ανακεφαλαιοποίηση των Τραπεζών.
·
Να εφαρμοστούν πολιτικές ενίσχυσης και
στήριξης της εργασίας με
δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για να περιοριστεί η εκρηκτική αύξηση της
ανεργίας και να αυξηθούν τα έσοδα των Ταμείων.
·
Να αναζητηθούν νέοι πόροι στήριξης του
Ασφαλιστικού συστήματος, εκτός
του κρατικού προϋπολογισμού και των ασφαλιστικών εισφορών.
Προτάσεις εφικτές
πόροι από:
Ø κρατικές
προμήθειες,
Ø δημόσια
έργα,
Ø χρηματιστηριακές
και τραπεζικές συναλλαγές,
Ø τυχερά
παιχνίδια,
Ø αξιοποίηση
του ορυκτού πλούτου.
·
Να αξιοποιηθούν και να δημοσιοποιηθούν
επιτέλους οι λίστες των μεγαλοοφειλετών των Ασφαλιστικών Ταμείων
Η σημερινή συγκυρία
επιβάλει ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά η Κυβέρνηση να αναθεωρήσει
συνολικά τις πολιτικές των μνημονίων και των εφαρμοστικών νόμων, έτσι ώστε μέσα
από πολιτικές ενίσχυσης της απασχόλησης και αναδιανομής του πλούτου, να
διαμορφώσει το περιβάλλον και τις προϋποθέσεις να ζουν οι πολίτες της χώρας
χωρίς αβεβαιότητα αλλά με ασφάλεια και αξιοπρέπεια.
Για
το ΔΣ
Ο Πρόεδρος
…………………………………………………………………
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου